Wielka klapa.

Na lotnisku w Goleniowie pracuje 126 osób. Większość w obsłudze. Spółka Port Lotniczy Szczecin-Goleniów ma 7-osobową administrację. W 2010 r. port obsłużył 300 tys. pasażerów.
Otwarta z pompą rozbudowa lotniska w Goleniowie to finansowa katastrofa. Warta 100 milionów inwestycja jest zagrożona. Wykonawca wstrzymał prace, bo port od miesięcy mu nie płaci.

Według naszych ustaleń inwestor – Port Lotniczy Szczecin-Goleniów – przestał płacić wykonawcy już po trzech miesiącach od wejścia na budowę. Roboty zaczęły się w maju ub.r. Przerwano je w sierpniu! Do listopada trwały jedynie prace zabezpieczające.

– Roboty zostały wstrzymane ze względu na braki projektowe oraz brak płatności z 2010 r. – potwierdza Mateusz Gdowski przedstawiciel firmy Bilfinger-Berger Budownictwo.

Ustaliliśmy, że Zarząd Portu Lotniczego Szczecin- Goleniów ma problemy z finansowaniem inwestycji. Połowę wartości rozbudowy miała dać Unia Europejska. Ale urzędnicy zakwestionowali część dokumentów, głównie opinię środowiskową. I pieniądze wstrzymano. Nie wiadomo na jak długo. Także niektóre elementy projektu inwestycji okazały się wadliwe i trzeba je zmieniać.

O kulisach tej sprawy czytaj w piątkowym, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego, lub kup e-wydanie Głosu nie wychodząc z domu

źródło: GS24.PL; Autor: Mariusz Parkitny